Meer informatie
Piotrek SwiatkowskiBinnen het kenniscentrum doet Piotrek onderzoek naar het opbouwen van lange termijn zakelijke relaties binnen en tussen verschillende culturen. Het onderzoek focust zich op het opbouwen van vertrouwen en de invloed van de digitale omgeving daarop. Het onderzoek helpt de Rotterdamse MKB bedrijven om internationaal opereren succesvol te maken door ze te assisteren bij het opbouwen van lange termijn internationale relaties in de digitale omgeving. Het behouden van de lange termijn relaties blijkt niet vanzelfsprekend te zijn.
Piotrek is in Polen geboren en heeft internationale economie en wijsbegeerte aan Erasmus Universiteit Rotterdam gestudeerd. In 2013 is hij op Universiteit van Nijmegen gepromoveerd op het gebied van Wijsgerige Antropologie. Hij is auteur van enkele filosofische artikelen en boeken waaronder ‘Deleuze and Desire’ , in 2015 uitgegeven door Leuven University Press. Piotrek heeft op meerdere Nederlandse universiteiten en hogescholen gedoceerd en onderzoek gedaan, waaronder Avans Hogeschool Den Bosch en Universiteit Utrecht. Sinds 2015 doceert hij op de Hogeschool Rotterdam. Zijn specialismes zijn internationale economie, betekenis economie, circulaire economie en interculturele communicatie. Sinds 2019 is hij verbonden aan Kenniscentrum Business Innovation. In 2021 ontving hij samen met zijn onderzoeksgroep een SIA raak subsidie voor het project Digging2Serve.
Piotrek is docent aan IB opleiding van Rotterdam Business School en doceert en ontwikkelt programma’s op het gebied van internationale economie, betekenis economie, circulaire economie en internationalisering. Zijn huidig onderzoek draagt bij aan het verhogen van de kwaliteit van onderwijs op het gebied van relatiemanagement en internationalisering. Het onderzoek lijdt tot nauwere en goed opgezette samenwerking met MKB bedrijven in Rotterdam.
Piotrek is betrokken bij de minor Working World Wide en de Fieldlab Betekenis Economie. In de minor WWW worden de studenten voorbereid op hun internationale carrière. Zij leren om de belangrijkste economische, sociale en culturele uitdagingen waar internationale bedrijven en organisaties voor staan, te analyseren en bedenken oplossingen voor sommige daarvan.In de Fieldlab Betekeniseconomie worden de studenten voorbereid om interventies te doen bij Rotterdamse MKB bedrijven met als doel het vergroten van sociale welzijn in de omgeving van deze bedrijven.
