Menu English

Digging2Serve

Internationaal relatiemanagement van het dienstverlenend mkb in een tijd van exponentiële digitalisering.

De rol van diensten in de wereldhandel is groot. De diensten zijn goed voor de meerderheid van de handel in de ontwikkelde economieën en groeien in veel opkomende economieën. Het is ook in de Nederlandse economie de belangrijkste sector, waarin veel studenten een functie vinden. Er heeft een snelle digitale transitie plaatsgevonden. De huidige COVID19-pandemie heeft een grote impact op het dienstverlenend mkb dat internationaal opereert. Het voor de dienstensector essentiële fysieke contact is mede omgezet naar een online omgeving. Toegenomen digitalisering brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. Het overgrote deel van de bedrijven blijkt zich af te vragen hoe ze de relatie met hun klanten, gegeven deze ontwikkelingen, moeten opbouwen. Het creëren van vertrouwen in een digitale omgeving en het omgaan met culturele verschillen daarin wordt duidelijk als uitdaging onderstreept.

Over het project

Projectfeiten

  Looptijd: 2 jaar

 Financiering: SIA RAAK-mkb

 Lectoraat: Dr. Arjen van Klink Next Strategy

 Thema: Business Model Innovation

Ik ben zeer enthousiast over dit onderzoek en zeer relevant ook! Het vraagstuk van digital/live relationship in services is onderwerp van veel gesprekken met ondernemers! Ik denk dat het voor studenten ook meteen erg insightful zal zijn!

Onderzoeker Avans Hogeschool

Medewerkers

betrokken bij dit project

Inloggen