Menu English

App je Happy

Transdisciplinair leren innoveren, onderzoeken en implementeren van eHealth interventies gericht op preventie van psychische jeugdproblematiek.

eHealth interventies, waaronder serious games en apps, worden steeds vaker ingezet om complexe maatschappelijke vraagstukken op te lossen. Echter, tot op heden werken studenten en docenten nauwelijks samen aan technologische innovaties. Dit project ontwikkelt innovatief onderwijs zodat de student zich kan bekwamen in: (1) kritisch beoordelen van de kwaliteit van bestaande games en apps; (2) ontwerpen, ontwikkelen en onderzoeken (van onderdelen) van nieuwe serious games en apps; en (3) implementeren van serious games en apps in de directe leefomgevingen van jongeren.

Over het project

Projectfeiten



1 mei 2021 - 1 augustus 2023


Comenius Senior Fellow


Lectoraat Jeugdpreventie & Lectoraat Ondersteuningsbehoeften:
Levenslang & Levensbreed


eHealth interventies

Voor de ontwikkeling van de app moest ik in gesprek gaan met een doelgroep die ik niet kende. Ik had geen idee hoe ik het gesprek met jongeren met depressieve klachten moest aanpakken. Het had mij geholpen als ik tijdens de opleiding hierover kennis had kunnen opdoen of vaardigheden had kunnen ontwikkelen om de psychologie van mensen te kunnen begrijpen

Afgestuurde student CMI

Medewerkers betrokken bij dit project

  • Carmen de Ruiter (ISO)
  • Ron Weerheim (OeO)
  • Dieuwertje Scheur (CMI)
  • Charlotte Amesz

Inloggen